Jak posílit imunitu

neděle 5. květen 2013 13:41

nebo si ji aspoň nezhoršovat (heslovitý souhrn z většinou ověřených zdrojů)

 

Co škodí

"Zima a jaro s prudkými změnami teplot představují pro imunitní systém značnou zátěž. Neprospívá mu ani nedostatek pohybu, vitamínů nebo slunečního záření, které jsou typické v tomto období." (L.N.) Imunitu zhoršují různé psychické stresy a trápení, nadměrná konzumace rafinovaného řepného nebo třtinového cukru. Pozor na potraviny dlouho skladované, plesnivé, nedostatečně očištěné. Pozor na přehnanou čistotu a sterilní prostředí - brzdí zejména u dětí přirozený rozvoj imunity. Pozor na průvan, hluk nepříjemné, rušivé prostředí. Imunitě neprospívá ani chudá, nevyvážená, jednostranná strava a přehnané diety ani přejídání se. Vhodné nejsou ani smažené potraviny; škodí nadměrná konzumace masa, obezita a nadbytek tuků ve stravě, zejména tuků nasycených, žluklých a přepálených. Imunitu ohrožuje i zácpa a snížená čistota a kondice zubů, dásní, jazyka. Doporučuji nekouřit, nebrát drogy (kromě léčebného využití marihuany), nepřehánět to s alkoholem. Imunitu narušují těžké kovy, toxické sloučeniny chromu, dioxiny, ředidla, chlorované uhlovodíky, nadbytek kuchyňské soli. Doporučuji nenosit oblečení z elektrizujících materiálů (ovčí vlna a umělé vlákno) ani oblečení s toxickými barvivy (např. některá armádní zeleň). Některé složky elektromagnetického smogu jsou nepochybně škodlivé. Otázkou je jen, v jaké míře. Také s kravským mlékem jsou často potíže, a to nejen u lidí se sklonem k alergii. Mléko má schopnost dráždit náš imunitní systém, a časem jej může úplně rozhodit. A dokáže to i "zdravý" jogurt, pokud jej konzumujeme denně a nemáme imunitu zrovna ze železa.

 

Co pomáhá

 

Včelí produkty (med, pyl, mateří kašička, včelí jed) - i v prevenci a při léčbě chřipky
Hadí jed
Mumio
Kolostrum
Tofu (zejména, pokud s ním občas nahradíme maso) - i v prevenci a při léčbě chřipky
Mořské plody (zinek, jód, omega-3 mastné kyseliny, vitamín D) - i v prevenci a při léčbě chřipky
Slivovice či hruškovice - i v prevenci a při léčbě chřipky (léčebná dávka – kávová lžička až 2 cl jednou až třikrát denně)
Houby – hlíva (glukany), jidášovo ucho, šii-take aj.
Otužování, např. sprchování studenou vodou, spaní s otevřeným oknem; saunování (pokud se důkladně vysaunujeme, doznívá pozitivní efekt na náš organizmus prakticky celý týden; L.N.)
Rozumné oblékání (místo tlustého svetru jsou lepší dvě tenké vrstvy oblečení, aby se jedna dala případně odložit; L.N.)
Dostatek aktivního pohybu – procházky (denně 4 km), výlety na kole, plavání, venčení psa, a jiná vhodná pravidelná fyzická aktivita. Na procházce je třeba zpočátku jít rychleji, aby se organizmus „zahřál“. Užitečné je také chození do schodů.

Na imunitu působí také vyrovnaná psychika. Člověk, který je nešťastný nebo vystresovaný, onemocní spíš než ten, který žije v harmonii se svým okolím. Dobrá nálada a pozitivní přístup k životu mohou mít větší vliv než vitamíny a léky. Relaxace, omezení stresů, cvičení jógy, meditace, dostatek odpočinku, den v posteli, klid v manželství, nepřepínání se při studiu či v práci aj.
Dostatek spánku (nejlépe od 20, resp. 21 do 6, resp.7 hodin)
Parní lázeň s esencemi podle Cayceho (např. s borovým jehličím)
Každodenní teplá koupel nohou (nebo chůze v rose)
Popelení se (nejen dětí) v písku v létě vytváří bioenergoinformační zdroje pro odolnost v zimě. Podobný účinek má i chůze na boso v písku či trávě, válení sudů apod.
Čerstvý vzduch (ozdravné pobyty, dostatečné větrání, pohyb na zdravém vzduchu aj.)
Žít ve zdravém životním prostředí
Cvičit cviky na páteř
Léčit bloky na páteři (uskřinuté ploténky)
Léčit všechny záněty v těle
Nemoci doléčovat, nepřecházet
Posilovat svou bioenergii (různé druhy bioenergoterapie)
Koupat se v bylinkách (horské seno, řebříček, dubová kůra, šalvěj, heřmánek, meduňka, jehličí aj.)
Masáže s vonnými esencemi, lymfatické masáže, masáže hlavy, reflexní terapie aj.
Chování domácích zvířat, komunikace se zvířaty a rostlinami
Posílení sřeva a klíčových orgánů (játra, ledviny, slinivka)
Vyrovnání či stimulace hormonálního systému (ovlivňuje např. jód, fytoestrogeny, živočišné tuky, prekurzory aj.)
Kvašené domácí zelí (vitamín C, kvasinky, vláknina aj.)
Prvky - imunitu podporují nejen selen a zinek, ale i měď, vápník, mangan, křemík, germamium, jód a molybden. (železo někdy pomáhá a někdy škodí.)
Éterické oleje (esence)
Nenasycené mastné kyseliny (omega-3 a omega-6)
Dostatek bílkovin (resp. esenciálních aminokyselin)
Vitamíny
Enzymy (Wobenzym, přípravky s ananasem)
Antioxidanty
Flavonoidy
Adaptogeny (žen-šen, echinacea, leuzea, aloe aj.)
Éterické oleje
Jeřabiny, aronie
Káva
Slepičí vývar se zeleninou
Zelené šťávy (z lucerny, mladé trávy, pšeničné, ovesné trávy)
Klíčky (řepa, slunečnice, sója, pšenice, oves, aj.)
Česnek, cibule.pórek, pažitka, natě (petržel, celer, libeček), rakytník, křen, máta, banány (2 týdně), červená řepa (pečená, vařena, kvašená; řepná šťáva míchaná s jinými ovocnými nebo zeleninovými šťávami), skořice, hřebíček, kardamom, zázvor, siamský zázvor, chilli, papriky, rajčata (nejlépe v kombinaci s vitamínem C a lykopenem)
Pestrá strava
Bylinné čaje (zejména směsi posilující imunitu)
Mateřské mléko (kojíme co nejdéle!) a jeho složky: Laktoferin je glykoprotein, který je součástí mateřského mléka. Laktoferin váže volné železo, které je důležitou složkou potravy řady škodlivých bakterií, tento mechanismus působení řadí laktoferin mezi důležitou součást obranného systému organismu.

Také čínský čaj váže volné železo.
Probiotika (bakterie mléčného kvašení aj.)
Kvalitní snídaně s obsahem bílkovin (nejlépe s rodinou nebo přáteli)
Zdravé dásně (zubní nit, mezizubní kartáček, čištění zubů dezinfekční ústní vodou aj.)
Přípravky s meruňkovým nebo mandlovým olejem (B-17 – laetril) nebo 7 hořkých mandlí nebo jader meruňek denně
Kvalitní suché neuzené salámy (Uherák, suchý koňský salám), nejlépe ošetřené mléčnými kulturami
Syrová, živá, čerstvá strava má lepší účinek na imunitu než produkty skladované a tepelně upravené (týká se např. jablek, hrušek, rajčat, mrkve, mandlí, ořechů, banánů, jedlých květů, pupenů, různých výhonků, salátu, čekanky a obilné trávy)
(Z různých zdrojů - zejména z Internetu)

Darius Nosreti

Poslední články autora

hankaMIckey11:1425.9.2013 11:14:20
Lidiemickey11:2018.9.2013 11:20:51
AutorSeznam je jen seznam19:516.5.2013 19:51:03
NULIVětšinu informací jsem už měla,16:076.5.2013 16:07:58
AMÉLIEAKTUÁLNÍ22:225.5.2013 22:22:41
AMÉLIEAKTUÁLNÍ22:225.5.2013 22:22:41

Počet příspěvků: 6, poslední 25.9.2013 11:14:20 Zobrazuji posledních 6 příspěvků.

Darius Nosreti

Darius Nosreti

Píši o všem kromě hitparád populární hudby, nových aut a fotbalu. (Více témat viz u mne na Facebooku.)

Hledač pravdy, obdivovatel přírody, zajatec krásy a vzpružovatel pokleslé demokracie

REPUTACE AUTORA:
0,00

Seznam rubrik

Tipy autora

tento blog
všechny blogy